Πίσω από κάθε μεγάλη ενέργεια κρύβεται μια ομάδα που έχει τολμήσει, έχει μάθει, έχει βιώσει, έχει μελετήσει όλα όσα χρειάζεται για να μπορούμε να μιλάμε για Σπίτια πραγματικά Ανοιχτά σε όλους τους ανθρώπους. Αυτή η ομάδα απαντά στα πιο καίρια ερωτήματα, για να την γνωρίσεις κι εσύ εκ των έσω! Πάμε να δούμε τι μας είπαν για αυτή τη σπουδαία πρωτοβουλία.
Πώς ξεκίνησε το Σπίτι Ανοιχτό; Ποιο πρόβλημα/ευκαιρία είδατε στην κοινωνία;
«Προσπαθώντας να προσδιορίσουμε την έννοια του Home Improvement, τον βασικό τομέα δραστηριοποίησης της Praktiker, συνειδητοποιήσαμε γρήγορα ότι ο κλάδος δεν ανταποκρινόταν ισότιμα σε όλους τους ανθρώπους. Είτε μιλάμε για την προσβασιμότητα στα retail καταστήματα, είτε για την εξυπηρέτηση, είτε για τις προϊοντικές επιλογές η προσβασιμότητα και η συμπερίληψη αντιμετωπίζονται συνήθως πολύ επιλεκτικά, σποραδικά ή και επιφανειακά. Χρειάστηκε να ξεκλειδώσουμε τη σκέψη μας, να εκπαιδευτούμε, να ακούσουμε όλους μα όλους τους πελάτες μας, να μάθουμε και να ξεμάθουμε διαδικασίες που ακολουθούσαμε και να σχεδιάσουμε εκ νέου τα αγοραστικά ταξίδια των πελάτων μας, ώστε να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στις ανάγκες και τις επιθυμίες περισσότερων ανθρώπων. Το να καταφέρνει ένα brand να παρέχει τις λύσεις και τις υπηρεσίες και για άτομα 3ης ηλικίας, ΑμεΑ και εμποδιζόμενα άτομα είναι η τρανή απόδειξη του πελατοκεντρισμού και της τεχνογνωσίας του Home Improvement. H Praktiker είναι ένα Σπίτι Ανοιχτό και κάθε μέρα o καθένας από εμάς δουλεύει με πάθος για την αποστολή της: Να δίνουμε τη δύναμη σε Κάθε Σπίτι & Επαγγελματία για μια Καλύτερη Ποιότητα Ζωής, με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες & τις DIY λύσεις μας.»
Mάριαμ Σάντρι – Μarketing Director Praktiker Hellas
Πώς υλοποιείται το Πρόγραμμα στην Praktiker; Τι έχετε κάνει μέχρι σήμερα αναφορικά με τη συμπερίληψη και την προσβασιμότητα;
«Το πρόγραμμα «Σπίτι Ανοιχτό» είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τη Συμπερίληψη και την Προσβασιμότητα όπου μέσα από στοχευμένες δράσεις προσεγγίζει την αναπηρία και την 3η ηλικία σφαιρικά, σε όλα τα σημεία επαφής.
Αποτελεί για εμάς κάτι παραπάνω από μια πρωτοβουλία—είναι μέρος της κουλτούρας μας και αντικατοπτρίζει τη στάση μας ως ομάδα γύρω από τη συμπερίληψη. Παρέα με τους εξειδικευμένους συνεργάτες μας, φροντίσαμε να κάνουμε την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη πράξη σε κάθε σημείο επαφής με τους καταναλωτές μας και να χτίσουμε πάνω σε μια προσβάσιμη εξυπηρέτηση και επικοινωνία μέσα και έξω από τα καταστήματά μας.
Ο ιστότοπός μας διαθέτει προσβάσιμο μενού και ειδικές κατηγορίες προϊόντων για ΑμεΑ, ενώ τα καταστήματά μας είναι σχεδιασμένα για εύκολη πλοήγηση, με άνετα parking και θέσεις ΑμεΑ. Εκπαιδεύουμε βιωματικά το προσωπικό μας, προσφέρουμε δωρεάν διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα και έχουμε εμπλουτίσει τη γκάμα προϊόντων και των υπηρεσιών μας με σκοπό να καλύψουμε τις ανάγκες όλων. Η επικοινωνία μας είναι συμπεριληπτική και πάντα ενημερωμένη, ενώ διοργανώσαμε τον πρώτο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τον επανασχεδιασμό ενός διαμερίσματος βραχυχρόνιας μίσθωσης με σκοπό να γίνει προσβάσιμο σε όλους τους πιθανούς του ενοίκους, εστιάζοντας στην αλλαγή νοοτροπίας για τις μελλοντικές γενιές και αποδεικνύοντας τη δέσμευσή μας να βελτιώνουμε την ποιότητα της καθημερινής ζωής όλων στο σπίτι.
Μέσα από αυτό το ταξίδι έχουμε μάθει πολλά, ως επαγγελματίες αλλά και ως άνθρωποι και συνεχίζουμε κάθε μέρα να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να προσφέρουμε μια ακόμα πιο αναβαθμισμένη και συμπεριληπτική εξυπηρέτηση προς όλους!»
Xριστίνα Δάκα – Brand, PR, CSR Manager Praktiker Hellas
Πόσο σημαντική είναι η συμπεριληπτική επικοινωνία στα ψηφιακά μέσα σήμερα; Είναι εκπαιδευμένο το ελληνικό κοινό;
«Η συμπεριληπτική επικοινωνία στα ψηφιακά μέσα είναι πλέον καθοριστική για τις μάρκες, καθώς ο ψηφιακός κόσμος είναι άκρως διαδραστικός και προσβάσιμος από διαφορετικές ομάδες κοινού. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και οι διαφημιστικές καμπάνιες στο διαδίκτυο προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για τη δημιουργία μηνυμάτων που απευθύνονται σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού ή φυσικών ικανοτήτων. Στην Ελλάδα, αν και το κοινό δεν είναι πλήρως εξοικειωμένο με την έννοια της συμπερίληψης, το διαδίκτυο συμβάλλει σημαντικά στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίησή του. Οι εταιρείες που αξιοποιούν τον ψηφιακό χώρο για να επικοινωνήσουν συμπεριληπτικά μηνύματα καταφέρνουν να ξεχωρίσουν, να ενισχύσουν την πιστότητα στο brand και να προσελκύσουν ένα ευρύτερο και πιο ποικιλόμορφο κοινό.»
Πολυξένη Τζέκα – Digital Brand Manager Praktiker Hellas
Πόσο έχει διευρυνθεί η προϊοντική γκάμα της Praktiker; Ποιες ανάγκες των ΑμεΑ καλύπτετε κυρίως με τα προϊόντα σας;
«Εμπλουτίσαμε την προϊοντική μας γκάμα με πάνω από 750 προϊόντα που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ΑμεΑ, των εμποδιζόμενων ατόμων αλλά και των ανθρώπων της 3ης ηλικίας. Μέρος της γκάμας έχει διαφοροποιηθεί με έμφαση στην εύκολη αναζήτηση και προσβασιμότητα των προϊόντων αυτών μέσα στα καταστήματα αλλά και Online. Τα νέα χαρακτηριστικά και οι αυξημένες λειτουργικότητες των προϊόντων που έχουν ενταχθεί στη γκάμα είναι οι πρωταρχικοί μας στόχοι. Μερικά τέτοια παραδείγματα είναι:
· Συσκευές που διευκολύνουν την καθημερινότητα των ατόμων με ακουστική, κινητική & οπτική αναπηρία όπως smart συσκευές φωτισμού, εικόνας και ήχου αλλά και προϊόντα ασφαλείας (συναγερμοί).
· Εξοπλισμός για την ανεμπόδιστη και ομαλή καθημερινότητα σε όλους τους χώρους του σπιτιού όπως μπαταρίες μπάνιου & κουζίνας με εργονομικό σχεδιασμό, καθίσματα & λαβές στήριξης για μεγαλύτερη ασφάλεια μέσα στο σπίτι.
· Υπηρεσίες που πλαισιώνουν την προσπάθεια αυτή όπως η «Μελέτη Μπάνιου για ΑμεΑ & Εμποδιζόμενα Άτομα» και υλοποίησή της με προϊόντα που προσφέρονται από όλα τα κανάλια πώλησης της Praktiker.
Όλα τα παραπάνω γίνονται φυσικά σε συνεργασία με ειδικούς ώστε να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να καλύψουμε τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών. Άλλωστε για εμάς, η ανάπτυξη των προϊόντων αυτών είναι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας ώστε να δημιουργήσουμε ένα σπίτι συμπεριληπτικό και «ανοιχτό» προς όλους χωρίς εξαιρέσεις.»
Δέσποινα Προκοπίου – Commercial Manager Construction Praktiker Hellas
Πόσο σημαντικό είναι οι επιχειρήσεις να εντάσσουν προγράμματα που αφορούν τη συμπερίληψη και την προσβασιμότητα; Είναι αρκετά ενημερωμένη η κοινωνία για τέτοια ζητήματα;
«Τα ανάπηρα άτομα στην Ελλάδα, είμαστε το 15% του πληθυσμού. Δε μας βλέπετε όμως γύρω σας όσο συχνά θέλουμε και όσο συχνά έπρεπε. Και αυτό γιατί υπάρχουν πολλά εμπόδια προσβασιμότητας σε όλους τους τομείς. Μια επιχείρηση όμως, λειτουργεί ως μικρογραφία της κοινωνίας και με τη στάση της σηματοδοτεί αλλαγές και παράλληλα εκπαιδεύει καταναλωτές, προμηθευτές και εργαζόμενους. Μια επιχείρηση λοιπόν που μετατρέπεται σε προσβάσιμη και περνά στην εταιρική της φιλοσοφία να σχεδιάζει και να δρα πλέον συμπεριληπτικά, γίνεται φάρος αλλαγής για τη γειτονιά που βρίσκεται, για το εμπορικό σύνολο στο οποίο κινείται, για την αγορά εν γένει και κυρίως, για την Κοινωνία!»
Bαγγέλης Αυγουλάς – Tυφλός δικηγόρος, Ιδρυτής της ΑΜΚΕ “Με Άλλα Μάτια”
Τι δήλωσαν οι υπόλοιποι συμμετέχοντες για το project;
«Το “Σπίτι Ανοιχτό” είναι μια μοναδική πρωτοβουλία που δείχνει την αφοσίωση της Praktiker στη συμπερίληψη και την προσβασιμότητα. Μέσα από το πρόγραμμα, έχω δει την πραγματική διαφορά που μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί, όταν υπάρχει αλληλεγγύη και συνεργασία. Αισθάνομαι περήφανος που εργάζομαι σε μια εταιρεία που επενδύει σε τέτοιες δράσεις.»
Αντώνης Δανέζης – Content Manager Praktiker Hellas
«Από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με το project ήξερα ότι επρόκειτο για ό,τι πιο ενδιαφέρον είχα ασχοληθεί μέχρι τώρα! Αυτό όμως που διαπίστωσα με μεγάλη χαρά στην πορεία είναι το με πόσο ενθουσιασμό και «νοιάξιμο» αληθινό όλοι οι συμμετέχοντες αγκάλιασαν το project! Έμαθα πράγματα σχετικά με τις ανάγκες των συνανθρώπων μας με αναπηρία και πήρα μαθήματα ζωής από τη δύναμη που διαθέτουν για να ξεπερνούν δυσκολίες στην καθημερινότητα. Ανυπομονώ να δω το project ολοκληρωμένο και άλλες πολλές τέτοιου είδους ενέργειες που δείχνουν ότι υπάρχει ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο!»
Aγγελική Μπουζούκου – B2B Junior Product Manager Praktiker Hellas